Zout naar Amerika – Dag 1

20150721_104233
Klaar voor vertrek.

Het is nog maar de vraag of het gaat lukken om elke dag een korte update te geven. Nu heb ik even een rustig momentje (en wifi), dus laat ik nu maar vast even wat vertellen over hoe de eerste dag is bevallen.

Gisteren vloog ik dus van Amsterdam naar Toronto, en van daar weer door naar Atlanta, van waar ik nu    schrijf. Straks komt Todd Wood me ophalen om naar Cleveland te gaan. Dat is Cleveland in Georgia, niet Cleveland, de hoofdstad van Ohio. En ook niet Cleveland van Family Guy :-).

20150721_161130
De skyline van Toronto.

De vliegreis
De reis verliep gisteren goed, al was het wel een lange en vermoeiende dag. Het in-flight entertainment system viel een beetje tegen – de leuke films had ik al gezien, en de overige films, nou ja, die wilde ik ook niet zien. Gelukkig had ik nog een boek (The Lord of the Rings) en een iPod vol met progressive rock en worship muziek.

Vriendelijk
Wat me tot nu toe opvalt is hoe beleefd en vriendelijk iedereen hier is. Natuurlijk heb je wel wat van de stereotype luidruchtige Amerikanen ertussen zitten, maar vooralsnog zijn ze in de minderheid. De meesten zijn erg behulpzaam. In Canada was dat trouwens net zo, maar daar verwachtte ik dat ook meer.

20150721_175901
Houdoe Toronto!

Blote voeten
Degenen die mij kennen weten dat ik altijd en overal op blote voeten loop. Op de vliegvelden kennen veel mensen mij helaas nog niet. Ik kreeg van verschillende personeelsleden opmerkingen, de meesten reageerden eerst verbaasd, en daarna positief. Alleen op het vliegveld van Toronto bij het boarden van mijn vlucht naar Atlanta deed één mevrouw even moeilijk. Ze zei dat ik schoenen aan moest omdat het moet van de wet. Ik ken via internet genoeg barefooters uit de VS om te weten dat er helemaal geen wet bestaat die dat voorschrijft. Maar omdat het toestel al een uur te laat was, en ik er al een lange dag op had zitten heb ik toch maar even mijn moccasins uit m’n koffertje gepakt.

En daar had ze nog geluk mee: er werd namelijk omgeroepen dat mensen hun handbagage gratis als ruimbagage mochten meegeven omdat het vliegtuig dan sneller kon vertrekken. Toch maar goed dat ik mijn koffertje gewoon heb meegenomen.

20150722_083312
Hotel in Atlanta.

Shalom,

-GJ

Dag 2

One thought on “Zout naar Amerika – Dag 1

Geef een reactie

