Zout naar Amerika – Dag 3

De eerste echte dag van de conferentie zit erop. Vandaag waren alle lezingen, morgen kunnen we de hele dag een workshop van Kurt Wise verwachten over de zondvloed en zaterdag is er nog een excursie.

Tijdverschil
Toen ik mijn vorige blog schreef was het avond hier in de VS, en dus nacht in Nederland. Dat betekent dat jullie er al een halve dag op hebben voor ik hier wakker word. Maar goed, als ik in Nederland ben is dat ook zo, dus het tijdverschil bevalt me wel. Dat kan echter wel tot wat verwarring hebben geleid doordat ik zei dat mijn praatje ‘morgen’ zou zijn. Dat was dus ‘morgen’ voor mij, en diezelfde middag voor jullie. Sorry als je ‘m gemist hebt, maar je kunt ‘m nog terugkijken (geen idee hoe lang nog) op de Livestream site.

Screenshot
Het begin van mijn presentatie

De kwaliteit van het filmpje is niet zo heel hoog (gestreamd vanaf mijn mobieltje) en het geluid is wat zacht (er was geen microfoon voor de sprekers) maar als ik eenmaal thuis ben hoop ik het filmpje wat op te kunnen knappen door het geluid van mijn voicerecorder toe te voegen, en de slides er apart tussen te zetten.

Presentatie
Mijn presentatie ging goed, al vond ik het wel spannend omdat het niet mijn eigen onderzoek is, en Engels niet mijn moedertaal. Ik kreeg een aantal vragen achteraf, wat te verwachten was, maar niets negatiefs. Daarna heb ik nog veel positieve reacties gehad. Marcus Ross (Liberty University) knikte dat hij vond dat het goed ging, Alan White (University of South Carolina) vond het een interessante theorie om verder uit te diepen, en ook van Leonard Brand (Loma Linda University) en Randy Guliuzza (Institute for Creation Research) kreeg ik te horen dat ze het een goed en duidelijk model vonden. Voor mijn gevoel waren een paar van de hardcore geologen als Steve Austin en Andrew Snelling nog wel wat sceptisch, maar dat is ook niet vreemd. Zelfs in de creationistische wereld zijn nieuwe theorieën niet altijd welkom.

20150723_190617
Heftige discussies na het avondeten

Connecties
Misschien wel het mooiste aspect van zo’n conferentie is dat je de kans hebt om met een aantal ‘grote namen’ te babbelen over hun (en jouw!) werkzaamheden. Randy Guliuzza had een buitengewoon interessant praatje (waar ik nu niets over ga vertellen omdat je het mogelijk in een toekomstig nummer van Weet Magazine kunt teruglezen). Tijdens het avondeten zat ik nog even met hem na te praten en hij was blij te horen dat ik ook een ingenieur ben. Hij was op zoek naar meer ingenieurs die zich bezig houden met scheppingswetenschap, en het lijkt er op dat we in de toekomst even over een paar van zijn ideeën gaan sparren. Ik zie er nu al naar uit!

Shalom,

-GJ

Dag 4

One thought on “Zout naar Amerika – Dag 3

Geef een reactie

