Zout naar Amerika – Dag 4

20150724_091459Een kort berichtje dit keer, omdat het al laat is hier.

Workshop
Vandaag stond in het teken van een workshop van Kurt Wise over de zondvloed. Hij behandelde de vloed vanuit een geologisch en paleontologisch perspectief (stenen en fossielen) en deed nog een stuk over plaattektoniek. Als ik het zo neerschrijf klinkt het vast niet erg interessant. Het tegendeel is echter waar, Wise haalde een paar goede punten aan die ik ook in mijn eigen presentaties ga verwerken.

20150724_193531
Kurt Wise’s allosaurus schedel-afgietsel (hoed voor schaal) die ik mocht fotograferen voor mijn presentaties

Samenzijn
Tussen de lezingen door was er ook vandaag weer de mogelijkheid om samen te komen. Vanmorgen zat ik bij Neal Doran en zijn vrouw en kinderen (ook Neal vond mijn praatje interessant) en tijdens de lunch had ik afgesproken met Steve Austin. Austin is een fan van het superkritische zoutmodel (het zout zou opgelost hebben gezeten in water dat superkritisch – onder hoge temperatuur en druk – het zout als het ware uit het water perst, waardoor de zoutlagen ontstaan). Hij heeft me gezegd dat ze binnenkort wat meer onderzoek naar dat model willen doen en er ook wat experimenten aan willen gaan koppelen. Mogelijk dat ik daar (van een afstandje) bij betrokken kan worden.

’s Avonds na het eten heb ik nog een hele poos met een groepje zitten buurten over van alles en nog wat, van films tot huisdieren, en natuurlijk sterke verhalen. Gewoon lekker ontspannen. Vandaar dat het nu wat later is geworden :-).

Shalom,

-GJ

Dag 5

One thought on “Zout naar Amerika – Dag 4

Geef een reactie

