Zout naar… Canada?!? – Dag 6

Helaas moet ik mijn belofte van de vorige blog breken. Er is een extra dagje toegevoegd aan mijn VS-avontuur. Alhoewel, het is nu een VS-en-Canada-avontuur geworden.

Zonsondergang
Zonsondergan boven Lake Huron

De laatste uren in Georgia
De dag begon zoals verwacht: met een paar van de laatste overgebleven conferentiegangers naar de kerk gegaan, en daarna bracht Tom Hennigan (één van de Truett-McConnell staf) Gordon Wilson en mij terug naar het vliegveld in Atlanta. Daar begon de ‘ellende’. Want toen ik bij de gate zat – na een, vergeleken met de VS inkomen, spoedige security check – stond er nog geen vliegtuig. En dat bleef nog wel even zo.

Vertraging
Niet alleen de NS heeft er last van. Air Canada kan er aan tippen: vertraging. Op de heenweg had mijn vlucht naar Toronto vertraging omdat we nog niet bij de gate mochten (daar stond nog een ander vliegtuig). Mijn vlucht vanaf Toronto vertrok ook een uur later. En nu de vlucht van Atlanta naar Canada dus ook. Het laatste wat ik op de borden heb gezien was dat we 55 minuten vertraging hadden, maar dat liep al gauw op voor we in de lucht zaten. De overstap die ik in Canada had was anderhalf uur. Dus je raadt het al: die heb ik gemist. Air Canada heeft vannacht voor mij een hotel geregeld, en morgenavond vlieg ik dan eindelijk terug naar Nederland.

Toronto
De skyline van Toronto vanuit het vliegtuig

Zegen
Vertraging is meestal een vloek, maar vandaag beschouw ik het als een zegen. Niet alleen heb ik nu ook een stempel van Canada in mijn paspoort, maar omdat mijn vliegtuig pas ’s avonds vertrekt heb ik de hele dag om hier door te brengen. Ik had hier al op geanticipeerd (en gehoopt, stiekem) want nu kan ik naar de Niagara watervallen :-D! Verwacht in de afsluitende post (die dankzij Air Canada dus ook vertraging heeft opgelopen) een paar mooie plaatjes daarvan.

Shalom,

-GJ

Slot

One thought on “Zout naar… Canada?!? – Dag 6

Geef een reactie

